Rubriky
Www

C2C: Budúcnosť obchodu?

Žijeme v dobe, keď si už nevieme predstaviť svoj každodenný život bez internetu. Na internete si vieme prečítať najnovšie správy, počúvať hudbu alebo kúpiť nejaký produkt od druhých ľudí, ktorý ho už nepotrebujú. Takáto forma obchodu sa nazýva C2C. Čo to znamená?

C2C je skratka pre customer to customer, čiže zákazník zákazníkovi. C2C obchodovanie je pomerne nový koncept, ktorý patrí skoro výlučne do 21. storočia. Jeho podstata spočíva v tom, že keď ľudia už nepotrebujú niečo čo vlastnia, tak ten daný produkt dajú na stránky ako eBay alebo na Slovensku napríklad na Bazoš. Potom ich kontaktuje iný človek, ktorý chce ten produkt od nich kúpiť a prebehne medzi nimi obchod. Toto bola možno prvá myšlienka C2C obchodovania. V dnešnej dobe však tieto stránky využívajú aj obchodníci, ktorý vďaka internetu nemusia platiť nájomné za obchod a môžu rozbehnúť svoj vysnený biznis doslova z pohodlia domova. 

C2C obrázok

Prečo ľudia využívajú C2C? Do veľkej miery za to môže internet. Stránky ako eBay fungujú iba ako tretia strana, ktorá má príjmy z reklám na stránke a z poplatkov, ktoré platia obchodníci, keď predajú svoj produkt cez ich stránku. Tieto poplatky sú samozrejme nižšie ako napríklad prenájom kamennej predajne a preto sú produkty na týchto stránkach lacnejšie ako v klasických predajniach. Ďalšia z výhod je, že obchodníci môžu vďaka internetu zacieliť širšiu skupinu ľudí a produkt predávať aj celosvetovo. S trochou snahy si vie zákazník nájsť produkt za najlepšiu cenu a nie je pritom obmedzený len na oblasť svojej krajiny. 

 

C2C marketi

Avšak pri obchodovaní cez internet je iba veľmi málo možností, ako sa odlíšiť od konkurencie. Obchodník sa môže odlíšiť od konkurencie napríklad nižšou cenou, lepšími recenziami alebo lepšou reklamou(C2C marketing). C2C marketing má množstvo podôb a napísanie ziskovej reklamy je umenie samé o sebe. Práve kombinácia marketingu C2C Seolight.sk  a vášho produktu Vám zaručí úspech na trhu.