Www

Seo optimalizácia a budovanie spätných odkazov zvýšia návštevnosť!

Optimalizácia pre vyhľadávače, inak známa aj ako seo (search engine optimization) je v internetovom marketingu známy pojem a hlavne úkon, o ktorý by mal prejaviť záujem každý vlastník webu a e-shopu, čo chce získavať návštevnosť z internetových vyhľadávačoch. Konkrétne zo stúpajúcej pozície v organických výsledkoch, ktoré každú sekundu mnohým užívateľom poskytuje známy Google, prípadne aj iné alternatívy ako napr. Seznam, Yahoo, Bing apod.

Všeobecný význam seo optimalizácie sa dá opísať pár vetami. V skutočnosti ale tento úkon zahŕňa veľa zaujímavých nástrojov, k akým sa radí napríklad linkbuiding.

mobil, link

Linkbuilding alebo „budovanie spätných odkazov“ efektívnym spôsobom ovplyvňuje vonkajšie faktory návštevnosti. Je to vlastne spôsob, ako získať odkazy smerujúce na váš web. Zároveň ide o jeden z faktorov vyššieho umiestnenia konkrétnej stránky v organických výsledkoch vyhľadávačov. V stručnosti sa to dá vysvetliť tým, že ak na vašu stránku smeruje viac odkazov, pôsobí vierohodnejšie a tým pádom sa dostáva do popredia výsledkov, ktoré Google poskytuje užívateľom ako kvalitné a relevantné.

  • V minulosti sa hľadelo hlavne na počet linkov, resp. na ich kvantitu. V súčasnosti ale vieme, že faktorom je takisto kvalita týchto odkazov, resp. kvalita a relevancia obsahu a webov, z ktorých smerujú.

Tu sa zároveň dostávame k tomu, prečo je potrebnou súčasťou optimalizácie tiež tvorba kvalitného textového obsahu. Zároveň k tomu, prečo je vhodné k tejto činnosti pripojiť odborný copywriting a písanie kvalitných článkov. Či už na vašej stránke alebo mimo nej!

seo marketin

S „linkami“ a spätnými odkazmi v rôznych formách sa však oplatí byť aktívny takisto na sociálnych sieťach, z dôvodu ich vysokej návštevnosti. Už dávno totiž nevravíme len o tom, že by užívatelia sociálnych sietí sledovali len svojich priateľov. Aj v tomto priestore sa v súčasnosti uchytila reklama a s ňou publikovanie atraktívneho obsahu, ktorý má potenciál získať pre vás nových zákazníkov a udržiavať si tých súčasných.